skip to main |
skip to sidebar
Υψώνεται επιβλητικό δίπλα στην εθνική οδό,
40 χλμ. από την Κατερίνη. Η άνοδος στο κάστρο με τα πόδια εύκολη.
Πρώτα μια βόλτα περιμετρικά του κάστρου.
Στο βάθος η εθνική οδός, οι γνωστές στροφές του Πλαταμώνα,
ο Πλαταμώνας,
η παραλία του Νέου Παντελεήμονα και αριστερά ο Ολυμπος,
το χωριό Νέος Παντελεήμονας,
η είσοδος του κάστρου,
ο ψηλός πύργος του κάστρου, η πρόσβαση στο εσωτερικό του πύργου δεν επιτρέπεται,
εικόνες από το εσωτερικό του κάστρου και τις ανασκαφικές εργασίες,
στο βάθος ο Όλυμπος ελαφρά ανταριασμένος.
Η ατμόσφαιρα προς το πέλαγος δεν ήταν καθαρή, έτσι ο φακός μας δεν έφτασε μέχρι τη Χαλκιδική.
Ιστορικά στοιχεία για το κάστρο θα βρείτε εδώ.
ΥΓ. Η πρώτη εικόνα είναι από το Internet.
Πρόσφατη ανάρτηση του καλού συνιστολόγου HABILIS μου θύμισε παρ'ολίγον διπλωματικό επεισόδιο που έθεσε σε δοκιμασία τις ελληνοβουλγαρικές σχέσεις πριν από πολλά χρόνια.
Ενα βόδι ξέφυγε από το κοπάδι και πήγε να περάσει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Οι Έλληνες συνοριοφύλακες το πρόλαβαν πριν περάσει ολόκληρο τα σύνορα, είχε περάσει τα δυο μπροστινά πόδια μόνο, και το τραβούσαν απ' την ουρά να το επαναφέρουν στο ελληνικό έδαφος, ενώ οι Βούλγαροι φρουροί το τραβούσαν για να περάσει ολόκληρο τα σύνορα. Τράβα ο ένας, τράβα ο άλλος, το βόδι...μουλάρωσε, δεν κουνιόταν απ'τη θέση του και προέκυψε το μέγα πρόβλημα:
-Ποιος θα πάρει το γάλα;
Εσείς τι λύση θα προτείνατε για να αποφευχθεί το διπλωματικό επεισόδιο;
Οι νικητές θα βάλουν υποθήκη για διπλωματική καριέρα!
ΥΓ. Η φωτογραφία ειναι απ' το Ιnternet.
ΥΓ.2 Αποδέχθηκα ευχαρίστως το βραβείο I love your blog, το οποίο μου χάρισαν η νέα@φίλη, δημιουργός του βραβείου, ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ, και η καλή μας zoyzoy.
Πάλι σε δίλημμα με βάλανε,σε ποιον να το πρωτοδώσεις! Εκατόν εξήντα περίπου εξαίρετοι συμπλογκεραίοι στη στήλη των ιστολογίων μου το αξίζουν,δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανέναν! Το βραβείο σε όλους σας, για την καλή συντροφιά που μου κάνετε...
Πιστοί στην υπόσχεση που δώσαμε στην προηγούμενη ανάρτηση, καταγράφουμε σήμερα τη μυδοχαρά της παρέας. Εχει καθιερωθεί πλέον, μια-δυο φορές κάθε καλοκαίρι, μην το παρακάνουμε κιόλας, η χοληστερίνη καραδοκεί.
Ο μυδότοπος στην Πλάκα Λιτοχώρου.
Ο δεινός κολυμβητής-μυδοσυλλέκτης επί το έργον,
τον συνοδεύουν γοργόνες που βγήκαν απ' τα βάθη των ωκεανών να θαυμάσουν την τέχνη του.
Το αποτέλεσμα της μυδοσυλλογής με εκτυφλωτικό φόντο τα βοτσαλάκια, ακατέργαστο.
Εδώ εχει αναλάβει η μυδομαγείρισσα (και όχι μόνο) της παρέας
και ιδού το τελικό λιτό γευστικό θαύμα:
Σαχανάκι, μυδοπίλαφο και συμπαρομαρτούντα, τα οποία απολαύσαμε με τσίπουρο και μπίρα, επιβραβεύοντας τα κατορθώματα του μυδοσυλλέκτη και της μυδομαγείρισσας.
Αφήστε τις Βέφες και τον κάθε κυριλέ σεφ να μαγειρεύει με χίλια δυο δήθεν χαζοκαλούδια, η απλή μαγειρική στολίζει το τραπέζι και ικανοποιεί τις μερακλίδικες γευστικές απαιτήσεις.
Ο μυδοσυλλέκτης μας εκτός των μυδιών έβγαλε επίσης ένα μαγιάτικο και μια κάσα γάβρο.
Οταν θα τα μαγειρέψουμε, θα σας φωνάξουμε όλους!
Η καλή θερινή (και όχι μόνο) παρέα μας. Σχεδόν κάθε απόγευμα μετά τη μεσημεριανή σιέστα και η παράσταση αρχίζει.
Η μετακίνηση προς παραλίες με ένα μόνο αυτοκίνητο, ας όψεται η βενζίνη, επιπλέον επιτελούμε και το οικολογικό μας καθήκον, περιορίζοντας τη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Τα μπάνια του λαού εγκαινιάζονται στις κοντινές παραλίες της Κατερίνης, έτσι για να ξεπλυθούμε, και συνεχίζονται στις ακρογιαλιές της νότιας Πιερίας.
Τα τρία τέταρτα της καλής παρέας.
Προετοιμασία: Απαραίτητη η προενημέρωση περί του απογευματινού καιρού, επιστρατεύονται όλες οι περί καιρικών συνθηκών σχετικές σελίδες του Internet, όλα τα δελτία καιρού των καναλιών, μη μας πιάσει κανένα μπουρίνι και...βραχούμε! Επίσης διατυπώνονται και προσωπικές προβλέψεις οι οποίες δεν επιδέχονται αμφισβήτηση.
Το γέλιο ξεκινάει απ' τη στιγμή που θα μπούμε στο αυτοκίνητο. Ενα χιλιόμετρο πριν φτάσουμε στην παραλία προκύπτει το αγωνιώδες ερώτημα, "θα είναι καλή η θάλασσα"; Και οι προβλέψεις του τύπου "θα έχει ή δε θα έχει προβατάκια";
Αφιξη και μεταφορά παραθαλάσσιου εξοπλισμού, όχι βεβαίως τα κλασικά της νεοελληνικής οικογένειας, τα μπολ "μι τ'ς κφτέδις κι μι τ'ς πατάτις", αντιστεκόμαστε σ' αυτό το κιτς, αλλά οπωσδήποτε πολυθρόνες θαλάσσης για τις κυρίες, διότι δε βολεύονται με τις ξαπλώστρες.
Επιλογές θάλασσας και περιορισμοί: Οι κολυμβητικές ικανότητες της παρέας ποικίλλουν. Ο ένας, δεινός κολυμβητής, βαριέται τη θάλασσα, μέγιστο παραμονής στο νερό δέκα λεπτά! Ο έτερος, πλήρως ανίδεος, υπετάγη στην εντολή του γιατρού τουλάχιστον να περπατάει με τις ώρες στη θάλασσα, άρα πρέπει να επιλέξουμε θάλασσα ρηχή και χωρίς πέτρες, τέλος οι κυρίες τα καταφέρνουν και απλώς επιπλέουν.
Η είσοδος στη θάλασσα ακολουθεί συγκεκριμένο τελετουργικό. Ερευνάται πρώτα ο θαλάσσιος χώρος και απευθύνεται έτερον αγωνιώδες ερώτημα προς τους εν παραλία γείτονες, "έχει μέδουσες;" Αφού επιβεβαιωθεί η απουσία των ενοχλητικών "γλιστερών" όντων, ο δεινός κολυμβητής θα παραμείνει στην ακρογιαλιά για να προσέχει τα συμπράγκαλα, επειδή εχει τη συνήθεια να κουβαλάει αρκετά χρήματα μαζί του. Ο πλήρως ανίδεος θα αρχίσει αμέσως το θαλασσινό σημειωτόν. Οι κυρίες θα επιχειρήσουν βραδέως την είσοδό τους στο νερό,απευθύνοντας στον προηγηθέντα περιπατητή ένα ακόμα ουσιώδες ερώτημα,"είναι κρύο το νερό";
Πόσο κρύο νάναι,μωρέ, Απρίλης είναι;
Και όταν ακουστούν δυο μακρόσυρτα επιφωνήματα αγαλλίασης, "άαααααααχ!!!", είναι πλέον ή βέβαιον ότι οι δυό κυρίες βούτηξαν στο νερό! Αφού απολαύσουν τη δροσιά του, στήνονται μέσα στη θάλασσα "κολυμπώντας" η μια απέναντι στην άλλη, σαν το Γιωρίκα με τον καρχαρία, και αναλύουν επισταμένως όλα τα κοινωνικά δρώμενα, ε, πώς!
Στο μεταξύ ο θαλάσσιος περιπατητής έχει ολοκληρώσει το βασανιστικό περίπατό του εντός των υδάτων, εξέρχεται της θαλάσσης, ενώ ο αραχτός στην αμμουδιά δεινός κολυμβητής ερωτά εκ του μακρόθεν το αυτονόητο, "θα παραγγείλλουμε καφέ"; Επακολουθεί βεβαίως η απόλαυση, μέτριος ελληνικός παρά θίν' αλός,συνοδεία ανάλυσης όλων των σπουδαίων θεμάτων που απασχολούν τους δύο φίλους, χρηματιστήριο( οχ, αβάσταχτος καημός!), εθνική μπάσκετ κλπ, κλπ.
Κλασική απαίτηση του ενός των φίλων, ο καφές να συνοδεύεται από μπισκοτάκι, γκοφρετάκι ή κάτι παρόμοιο!!! Ο έτερος μερακλής αρκείται στο αρειμάνιο ντουμάνιασμα του περιβάλλοντος χώρου με την πίπα του! Α, ναι, εδέχθημεν και επίπληξιν υπό τινος των εν τη αμμουδιά παρακειμένων και ηλιαζομένων, να μην καπνίζομεν διότι ενοχλείται! Ολόκληρη παραλία , ρε μεγάλε, κι εκεί θα μας το κόψετε; Αμάν πια!
Μετά την εν θαλάσση εμβριθή ανταλλαγήν απόψεων εξέρχονται και οι δυο κυρίες, εκτοξεύοντας πάντα εκ του μακρόθεν το ερώτημα το οποίο επιδέχεται αυτομάτου οπτικής απαντήσεως, "πίνετε καφέ";
H τετράδα, συγκεντρωμένη πλέον, περνάει την υπόλοιπη ώρα της με όλη την καλή διάθεση που τη διακρίνει και ενίοτε καταλήγει σε παρακείμενη ταβέρνα, παραβιάζοντας όλες τις περί υγιεινής διατροφής προτροπές.
Από τα ωραία αυτών των ημερών: -Καλέ, είναι μέδουσα; -Όχι, καλέ, Ζαγόρι είναι!!! Και όντως ήταν Ζαγόρι, άδειο πλαστικό μπουκάλι νερού, που επέπλεε στην κατά τα άλλα πεντακάθαρη θάλασσα.
Αντικειμενική δυσκολία: Αν παίζει η εθνική μπάσκετ, πώς να σηκώσουμε το γνωστό λάτρη του αθλήματος από την TV? Η καλή θέληση βοηθάει στη λύση του μέγιστου προβλήματος. Στέλνουμε τον μπασκετόφιλο σε παρακείμενο μαγαζί το οποίο διαθέτει συσκευή τηλεόρασης και οι υπόλοιποι εξακολουθούν να απολαμβάνουν τη θαλάσσια αύρα.
Φυσικά ενημερώνουμε τα τέκνα μας σε ποια παραλία θα πάμε, "μη βρεθούμε και μεις εκεί, μπαμπά, και μας κάνετε και μας ρεζίλι"!!!
Σημειωτέον ότι τα παιδιά μας ενημερώνονται ανελλιπώς περί των κατορθωμάτων μας και λύνονται στα γέλια κατόπιν εορτής.
Υπόσχεση: Οσονούπω θα επιδράμουμε για περισυλλογή μυδιών ελευθέρας βοσκής, στην οποία ενδέχεται να αφιερώσουμε ξεχωριστή ανάρτηση μετά φωτογραφικών ντοκουμέντων, μαγειρεμένων και μη.
Ατρόμητος ο ΑΠΟΥΡΩ, μακριά από προλήψεις, δε φοβάται τη δέκατη τρίτη ανάρτηση, σκόρδο γι αυτόν είστε εσείς, οι αναγνώστες του!
Το κολυμβητήριο του Κολινδρού, βραδινό αντίδοτο για το θερινό καύσωνα...
Ονειροπόλος, κοιμάται κι ονειρεύεται εναέριες γέφυρες και τελεφερίκ στον Κολινδρό, καυτηριάζει την κακή συνήθεια των συγχωριανών του να παραβιάζουν τον πεζόδρομο και να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα για μετακίνηση μέσα στο χωριό, σατιρίζει την ιδιοκτήτρια και το διευθυντή της εφημερίδας, αυτοσαρκάζεται, αφού ο ίδιος ειναι ο παθών στην παράγραφο "Πήρι σβάρνα τρία σκαλιά", διασκεδάζει με τα φιλόδοξα σχέδια να μετατραπεί ο Κολινδρός σε τουριστοχώρι.

-Ωραίο γλυπτό για στάθμευση μοτοποδηλάτων,ε;
-Κάτι λείπει απ' το σύνθημα, το συμπληρώνω...ΑΡΕΙΑΝΟΊ! Ναι βρε, είμαστε σκουλίκια! Τιμή μας και καμάρι μας!
-Αχ, καημένε αγωνιστή Γεωργάκη Ολύμπιε, νάξερες γιατί έκανες την επανάσταση! Για τα κεράσια Κολινδρού βρε! Γι αυτό σε κάνανε άγαλμα!
- Κατά το γνωστό ανέκδοτο: - Πού πας, βρε έρμε Καραμήτρου;
-Φούρνος Μάνης στην Κατερίνη! Καλό! Δε θυμάμαι όταν περιηγήθηκα στις περιοχές της Μάνης να είδα κάπου "Φούρνος Πιερίας"! (Αστειεύομαι, το "Μάνης" είναι επώνυμο).
- Η πιο γευστική (ας μη θεωρηθεί διαφήμιση)γωνιά της Κατερίνης, η αποθέωση της χοληστερίνης! Μμμμμμμ!!!
-Και βεβαίως "τρώει ο λεβέντης...σαμσικιρί!", για να θυμηθούμε την περσινή ανάρτηση, με συνοδεία ακορντεόν αυτή τη φορά.
ΥΓ. Η ανάρτηση αφιερωμένη στον drSeeng, που...ξενιτεύτηκε στην ξελογιάστρα Αθήνα.
Κάτι ήξερε ο Μάρκος Βαμβακάρης όταν τραγουδούσε για την εφήμερη δόξα των πολιτικών.Σχεδόν ένα χρόνο στα μπλόγκια, έχω καθίσει σε πλήθος υπουργικές καρέκλες, εχω κάνει το κομπόδεμά μου, νάναι καλά οι μίζες, ήγγικεν η ώρα, μετά από πρόσκληση όσων @φίλων με υπουργοποίησαν,να μοιράσω και γω υπουργεία. Διαπιστώνω όμως μετά λύπης μου ότι όλοι οι φίλοι μπλογκεραίοι ακολουθούν την πεπατημένη του στιλ "ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση", συμφωνώ βέβαια μέχρις ένα σημείο, αλλά ας αλλάξουμε τουλάχιστον υπουργεία, ας ιδρύσουμε καινούρια,νέα ενδιαφέροντα, το να βάλεις πχ. τη MARIANAONICE και τη ΜΕΡΟΠΗ στο υπουργείο δικαιοσύνης δε λέει,αν βάλεις όμως τον ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ, θα επιβάλλει την ποινή τσουκνιδισμού δια βίου σε όλους τους απατεώνες! Ποιος θ'αντέξει την ποινή;
Πιστοί λοιπόν στις ανωτέρω προγραμματικές δηλώσεις δε χρίζουμε πρωθυπουργό κανέναν, έτσι κι αλλιώς αχρείαστος θάναι, οι υπουργοί θα κάνουν του κεφαλιού τους,ορίζουμε υπουργούς και υπουργέσες (η υπουργέσα,της υπουργέσας,των υπουργεσών κλπ!) :
-Υπουργέσα Αλ Φατάχ, ABTTHA.
-Υπουργοί αχαλίνωτου...χιούμορ,SKOULIKI, DRSEENG, MOLEMOU.
-Υπουργείο "ο δυόσμος κι ο βασιλικός.." (λαϊκής παράδοσης, το λένε οι κουλτουριάρηδες!), DYOSMARAKI.
-Υπουργοί λαπάδες (οι ποιητάδες, μωρέ, που έλεγε κι ο Κούβελας!Πού τον θυμήθηκα,τον πιο άχρηστο υπουργό πολιτισμού!), BASNIA, EKMEK ΠΑΓΩΤΟ, ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ, ΕΠΕΚΕΙΝΑ, ΖΙΝΑΑ ΚΑΡΑ.
-Υπουργός "γειά σου ρε κουμπάρε", EL GRECO.
-Υπουργέσες, νύφες της χρονιάς, FRI, ΖΑΧΑΡΟΎΛΑ.
-Υπουργός μπλογκοπαιγνίων, JK SKROUTZAKOS.
-Υπουργέσα ξενιτιάς, ΜΑΤΑ.
-Υπουργείο μπινελικίων, AATON, DSQUARED, KORINOSKILO.
-Υπουργός Πιερίας και ΠΑΟΚ (τριπλοθεσίτης!), DRSEENG.
-Υπουργoί "το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του", AΓΑΠΗ, ΑΓΡΥΠΝΟΣ, ΜΑΤΡΙΧ, ΜΠΑΛΟΣ.
-Υπουργέσες νηπιοτροφείων, NIEMANDROSE, ΔΗΜΗΤΡΑ-ΠΑΣΧ(Π)ΑΛΙΤΣΑ, ΝΑΤΑΣΑΚΙ, ΑΣΠΑ.
-Υπουργός Κάμπου, PHLOU...FLIS.
-Υπουργός Ασυρμάτων, RADIO MARCONI.
-Υπουργέσα "κουλτούρα να φύγουμε", ROADARTIST.
-Υπουργός αναζήτησης υπόπτων, SUSPECT.
-Υπουργοί "άστα διάλα",TZONAKOS, ΑΝΤΩΝΗΣ.
-Υπουργός "χωρίς κακίες", ΆΚΑΚΟΣ.
-Υπουργός Ολυμπιακού και παντός κόκκινου, ΑΛΟΥΦΑΝ.
-Υπουργός "στραβά αρμενίζουμε", ΑΡΜΕΝΑΚΙ.
-Υπουργέσα "πετούμενων", ΓΛΑΡΈΝΙΑ.
-Υπουργός ταξιδίων, Λονδίνου, Σαλονίκης και...ΠΑΟΚ (πολυυπουργείο το λένε), NdN.
-Yπουργέσα "δε βαριέσαι!", JAMANFOU.
-Υπουργέσα "και παιδία θα σας κάμομεν", ΕΥΑ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ.
-Υπουργός κήπων και δενδροστοιχιών, ΚΗΠΟΥΡΟΣ.
-Υπουργός ψόφιος για σαματά, Ν.ΛΙΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ.
-Υπουργέσα "πλημμύρα", ΠΑΛΊΡΡΟΙΑ.
- Υπουργέσες "μπουκιά και συχώριο", ΖΑΧΑΡΟΎΛΑ (διπλοθεσίτισσα!), ΠΕΝΤΑΝΟΣΤΙΜΗ.
-Υπουργέσα "αέρα στα πανιά μας", ΑTHINOVIO.
Ουφ, με κούρασε η μοιρασιά! Σε σύνολο εκατόν εξήντα περίπου βουλευτών (συνιστολόγων) του κόμματος του VaD έχρισα σαρανταπέντε υπουργούς,οι υπόλοιποι μη μου αρχίσετε τις ανταρσίες και τις αποστασίες, όλο και κάποιον θα εκπαραθυρώσω για να πάρετε τη θέση του...
Όπου τοποθέτησα δυο-τρεις υπουργούς μαζί,ας τα βρουν μόνοι τους,ποιος θα γίνει υπουργός,ποιος υφυπουργός (όπως καταλαβαίνετε θα σφαχτούνε μεταξύ τους, θα γίνει της ...κακομοίρας,ξέρω άλλη έκφραση θα περιμένατε ν'ακούσετε, αλλά λόγω καλής ανατροφής δε θα σας κάνω τη χάρη να παρεκτραπώ!)