Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

ΜΑΧΜΟΎΝΤ ΝΤΑΡΟΥΊΣ

Παραθέτω δυο ποιήματα του εθνικού ποιητή των Παλαιστινίων...
Πρόκληση
Σφίξτε μου τα σχοινιά
απαγορέψτε μου τα τετράδια και τα τσιγάρα,
κλείστε το στόμα μου με χώμα. Το τραγούδι
είναι το αίμα της καρδιάς
τ' αλάτι του ψωμιού
το νερό του ματιού
γράφεται με τα νύχια, το λαρύγγι και τα μάτια...
Θα το λέω
στο κρατητήριο
στην τουαλέτα
και στο στάβλο
με χειροπέδες, κάτω από το βούρδουλαv κάτω από τα δεσμά των αλυσίδων.
Πουλιά μυριάδες πάνω στης καρδίας μου τα κλαδιά
πλάθουνε το μαχόμενο τραγούδι
Συγνώμη
Ονειρεύτηκα τα πανηγύρια που ήμουνα παιδί.
Ονειρεύτηκα δυο μεγάλα μάτια.
Ονειρεύτηκα αυτήν με την πλεξούδα.
Ονειρεύτηκα μια ελιά που δε πουλιέται
και λίγα γρόσια
Ονειρεύτηκα τ' απόρθητα τείχη της ιστορίας σουv και το μύρο της αμυγδαλιάς
που τον καημό ανάβει
στις νύχτες τις ατελείωτες.
Ονειρεύτηκα τους δικούς μου
της αδελφής το μπράτσο που μ' αγκάλιαζεv μετάλλιο ανδρείας.
Ονειρεύτηκα μια νύχτα καλοκαιρινή
κι ένα καλάθι σύκα.
Ονειρεύτηκα πολλά
πολλά ονειρεύτηκα
γι' αυτό συγχώρεσέ με.
Για τον ποιητή διαβάστε εδώ
ΥΓ.Όσοι, ακόμη και μετά την ανάρτηση ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΑ ΞΑΔΕΡΦΙΑ, διατηρείτε επιφυλάξεις για το ένδοξο σόι του Vad ελπίζω ότι θα πεισθείτε πλέον μετά τη σημερινή αναφορά στον εκλεκτό Παλαιστίνιο εξάδελφο!

28 σχόλια:

  1. καλό μήνα.......βλέπουμε ότι υπάρχουν και πολύ χειρότερα από τα δικά μας δεινά σε αυτό τον κόσμο......

    ωραίοι στίχοι δείχνουν τον πόνο....
    πολύ καλή ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/10/11, 10:04 π.μ.

    Καλό μήνα κι από μένα!

    Υπέροχοι στίχοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος1/10/11, 3:02 μ.μ.

    Εισαι απο την Παλαιστινη συναδελφε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό μήνα -γεμάτη όνειρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1/10/11, 9:45 μ.μ.

    Δοκιμή Χάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος1/10/11, 9:48 μ.μ.

    Χάνη. Δοκιμή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Χάρι Πότερ!!!! Και η λέξη που μου ζητάει η λεκτική επαλήθευση είναι remus που λέγανε τον κολλητό του πατέρα του Χάρι Πότερ, και πατέρα της βαφτιστήρας του Χάρι Πότερ!

    Καλό μήνα! Με μπόλικη μαγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφα και τα δυο ,ευχαριστώ που μου έμαθες τον Μαχμούντ Νταρουις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ντερβίς (ή Δερβίσης) προφέρεται \ˈdər-vish\ ο ζητιάνος. Από τον περσικό όρο Νταρβίς ή Νταρβές (darvīsh, darvesh درويش).
    Υποψήφιος για Νόμπελ ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΠΕΤΡΕΨΑΝ ΑΝΩΤΕΡΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
    Ο αγαπημένος ποιητής των Αράβων κυνηγήθηκε από τους ισραηλινούς από παιδί. Χρονάκια περιμένει μια ελεύθερη Παλαιστίνη.

    "Τίποτα δε μου αρέσει"

    «Τίποτα δε μου αρέσει», λέει ένας ταξιδιώτης στο λεωφορείο – Ούτε το ραδιόφωνο, ούτε οι πρωινές εφημερίδες, ούτε τα κάστρα πάνω στους λόφους. Θέλω να κλάψω.

    Λέει ο οδηγός: Περίμενε να φτάσουμε στο σταθμό και κλάψε μόνος σου όσο θέλεις.

    Λέει μια κυρία: Κι εμένα, τίποτα δε μου αρέσει.Οδήγησα το γιο μου στον τάφο μου και του άρεσε τόσο πολύ, που κοιμήθηκε εκεί χωρίς να μ’ αποχαιρετήσει.

    Λέει ένας πανεπιστημιακός: Κι εμένα, τίποτα δε μου αρέσει.Σπούδασα αρχαιολογία αλλά δε βρήκα την ταυτότητά μου στην πέτρα.Άραγε εγώ είμαι πράγματι εγώ;

    Λέει ένας στρατιώτης: Κι εμένα, τίποτα δε μου αρέσει. Πολιορκώ συνεχώς ένα φάντασμα που με πολιορκεί.

    Λέει ο οδηγός νευρικά: Να, πλησιάζουμε στον τελευταίο μας σταθμό, γι’ αυτό ετοιμαστείτε να κατεβείτε...

    Του φωνάζουν όλοι μαζί: Θέλουμε να συνεχίσουμε και μετά το σταθμό, γι’ αυτό ξεκίνα!

    Όσο για μένα, λέω: Κατέβασέ με εδώ.Κι εμένα, σαν κι αυτούς, τίποτα δε μου αρέσει, όμως κουράστηκα απ’ το ταξίδι.

    Μαχμούντ Ντερβίς
    ____________
    Για σου κε Βασίλη Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τώρα το έπιασα το υπονοούμενο στο τέλος, Νταραΐς Νταρουίς. Μπορεί να είναι και έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. hpmemade,Καλημέρα,@φίλε,μαζί με τη χιουμοριστική διάσταση θελησα να δωσω κι αυτό που έπιασες,τον πόνο του λαού χωρίς πατρίδα...

    Καλή εβδομάδα,καλό μήνα εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Coula,καλό μήνα,κορίτσι...
    Για τους υπέροχους στίχους που εξεφρασαν τους καημούς του λαού του ανακηρυξαν οι Παλαιστίνιοι εθνικό ποιητή τους τον..."ξάδερφο":)

    Καλημέρα,Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. anisixos,κι απ'την Παλαιστινη ειμαι,@φίλε,,και Ελληνας,και Μακεδόνας(όπως θα ειδες στην άλλη αναρτηση οι πρόγονοι μου ήταν μαχητές του Μεγαλέξαντρου,του δικού μου Μεγαλέξαντρου,του Ελληνα,του Μακεδόνα:),κι απ' το Νεπάλ,κι απ΄το Σουδάν,από παντού ειμαι,όπου υπάρχει πόνος,εκει κι εγω,πολίτης του κόσμου πια,δε με χωράνε σύνορα...

    Καλο μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Glayki,Aντεύχομαι:),Αντε,πιάσε δουλειά και πάλι,με τις ωραιες αναλύσεις σου...

    Καλό μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος,Χάνη,χάνω-χάνεις,χάνει:),
    αντε πιάσε δουλειά και φανερώσου,να υποδεχτούμε ένα νεο και (ελπίζω) μπλογκ...
    Καλο μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αμερικλάνος,Αμάν μ'αυτον το ΧαροΠότηρο:))
    -Ειμαι υπέρ το δέον βέβαιος οτι γνωρίζεις την καταγωγή του!Ο πρόγονος του ήτο Ελλην,πέραν πάσης αμφισβητήσεως,μύστης των Ελευσινίων μυστηρίων,ο Αρειος Ποτήρ με τ'όνομα!
    Ο δε απόγονος του,Πόντιος την καταγωγήν,Χάρης Ποτερίδης,παρακαλώ!:))

    Καλό μήνα,ξενιτεμένε αδερφέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανέστης Θ. Κετσετζίδης,Καλό μήνα,
    φίλε Ανέστη,καλό και μελωμένο...,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. stalamatia,Καλο μήνα,εγω σας ευχαριστω που με τις επισκέψεις σας με "προκαλειτε" να συνεχίζω,και αναζητωντας αναρτησεις μαθαινω κι εγω!

    Καλή εβδομάδα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ,εσύ με την Ευρυτανία σου,εγώ με τις δικές μου αναζητησεις,ό,τι μπορούμε κάνουμε για την καλή επικοινωνία μας...

    Καλό μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. PiciFriki,και μου μοιάζει:))

    Καλό μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. gekoudi,καλημέρα,Γιωργάκη,στα αραβικά νταραγουίς ειναι οι δερβίσηδες,εξ ου και η έμπνευση για το δικό μου λογοπαίγνιο!:)Ετσι λοιπόν απέδειξα περιτράνως την ένδοξη καταγωγή του Vad:))-Για τον ποιητήτ και το βασανισμενο λαό του τι να πρωτοπείς,τα εχουμε βροντοφωνάξει τόσες φορές κι απο δω μέσα...
    http://apouro.blogspot.com/2009/01/blog-post_27.html

    Καλό μήνα στον αγαπημένο Κλολινδρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανεμοδαρμένος λαός..τι να πεις, πάντα υπάρχουν χειρότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. evangelia p,κι ειναι σχεδόν δίπλα μας,Ευαγγελια,κι εμεις,πλεονεκτες στη ζωή, κοιτάμε μόνο τα δικά μας...

    Καλό σου μήνα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ευχαριστώ που μου τον θύμισες...
    σε επισκέφθηκα 2-3 φορες και τον διάβασα
    Καλο μηνα vad έστω και τώρα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ElenaG,Χαίρομαι που σ'αρέσει ο..."ξάδερφος"!:)
    Περιμενω πάντα με ενδιαφέρον το ξεκίνημα του μπλογκ σου...
    Καλο μήνα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή