Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

ΧΑΣΚΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ VAD

Η βόλτα μας στον παραλιακό δρόμο της Καλαμαριάς (κλικ εδώ) είχε και τα απρόοπτά της. Στο διάβα του περιπατητή εμφανίστηκε ντόπερμαν χωρίς κολάρο, άρα λογικά αδέσποτο (πώς εγκαταλείπουν τέτοια σκυλιά στο δρόμο;), ο vad κράτησε την ψυχραιμία του, ο κύριος αδέσποτος τον αγνόησε επιδεικτικά, η πρώτη ψυχρολουσία παρήλθε,αλλά ακολούθησε η δεύτερη, όταν μέσα από παραθαλάσσια καφετερία εμφανίστηκε χάσκι μετά κολάρου, γαυγίζων αγρίως εναντίον του περιπατητή. Αγρίευε ο...χάσκις, υποχωρούσε σταδιακά ο vad με μέτωπο προς τον αγριεμένο, αλλά ο σκύλος δεν έλεγε να σταματήσει, αγρίευε εκείνος, του ανταπέδιδα την αγριάδα, υποχωρούσε, ξανάρχιζε, ώσπου απομακρύνθηκα προφανώς από το ζωτικό του χώρο και τότε σταμάτησε. Φυσικά δεν είχα την ψυχραιμία να τον φωτογραφίσω ούτε από μακριά και φρονίμως ποιών αποχώρησα.
Εχω μεγαλώσει στα χωράφια, έμαθα να αντιμετωπίζω τσομπανόσκυλα (ελληνικός ποιμενικός είναι η σύγχρονη ονομασία της ράτσας), αλλά ομολογώ ότι με το χάσκι τρόμαξα, πρώτη φορά βρέθηκα μπροστά σε τέτοιο σκυλί, δεν ήξερα πώς θα αντιδράσει.Αν ήταν τσομπανόσκυλο, νομίζω πως θα τα κατάφερνα θαυμάσια.
Θυμάμαι το απίστευτο, δωδεκάχρονο παιδί ήμουν, με βάλανε στη μέση άγρια τσομπανόσκυλα και παρ' όλο που δε φημίζομαι για την ψυχραιμία μου, δεν τό 'βαλα στα πόδια, έμεινα ακίνητος (έτσι μου είχαν μάθει), τα σκυλιά στάθηκαν γύρω μου, προφανώς ικανοποιημένα που εξουδετέρωσαν τον καταπατητή του χώρου τους, δεν ήθελαν τίποτα περισσότερο αρκεί φυσικά να μην το κουνούσα ρούπι απ' τη θέση μου και βέβαια φώναξα τον τσομπάνο, βγήκε ο άνθρωπος έξω απ' το μαντρί, μάζεψε τα σκυλιά, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο μικρό τότε vad να αποχωρήσει. Δεν παριστάνω τον ήρωα, τρόμαξα και μάλιστα πολύ, απλώς εφάρμοσα όσα μου είχαν μάθει κι έπασαν, δεν ξέρω πάντως αν τώρα θα είχα την ψυχραιμία να εφαρμόσω το ίδιο κόλπο, δοκιμάστε το εσείς και θα μου πείτε...

Και για να επανέλθω στο χάσκι, πείτε μου αν κάπου έκανα λάθος, δεν ξέρω, μα είχα χρόνια να βρεθώ μπροστά σε τόσο επιθετικό σκυλί.

32 σχόλια:

  1. Γεια σου Βασίλη ατρόμητε! Μπα, εγω φοβαμαι πολύ τα σκυλιά, κι εκείνα τα άτιμα το καταλαβαίνουν αμεσως, άσε καλύτερα να μη δοκιμάσω,
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος7/8/11, 11:09 π.μ.

    Καλημερα Βασιλη, μπραβο ψυχραιμια!!! Και γω στα χωραφια μεγαλωσα αλλα λεω..λεω να μην δοκιμασω να λειπει καλυτερα.
    Σοφια. (Αποκλ)που σημαινει (αποκλειστικη νοσοκομα)ετσι για να μην εχεις απορια....:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τα ντόμπερμαν δεν τα βγάζεις πέαρα αν στην πέσουν, καλύτερα γράψε διαθήκη σε SMS.
    Ισως το ντόμπερμαν απλά την είχε κοπανήσει, ποιός ξέρει.
    Α και τα ροτβάϊλερ ειναι παναγιάμ φύλαγε.
    Τα χάσκι εγω δεν ξερω να ειναι τόσο επιθετικά, περίεργο,ίσως μλυρισε πάνω σου κάτι που του θύμισεκάτι άλλο που τον ειχε τρελάνει. Τι αφτερ σέηβ φοράς λέμε ;
    Η ίσως ο Χάσκις ήτανε ΠΑΟΚτζής.

    Καλημέρααα ζζζζζ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα Χάσκι είναι παρεξηγημένα σκυλιά. Εχουν τη φήμη πως τρελλαίνονται και μπορεί να στραφούν ακόμη και ενάντια στο αφεντικό τους. Κάποτε όταν μου χάρισαν ένα κουταβάκι (το οποίο προέκυψε χάσκι). Οταν το διαπιστώσαμε ο πατέρας μου με έβαλε σε δίλημμα : ή εσύ ή αυτό μέσα στο διαμέρισμα!!!! Και δεν είχε άδικο αφού το άτιμο ήτα υπερκινητικό και έκανε πολλες ζημιές. Κατόπιν έμαθα πως απαιτείται ειδική εκπαίδευση για να τα ισοσρροπήσεις.
    Τελικά το χάσκι δόθηκε σε φιλική οικογένεια οι οποίοι το εκπάιδευσαν και έγινε ένας θαυμάσιος φύλακας.
    Πάντως η εμπειρία που είχες ως έφηβος νομίζω πως ήταν καταλυτική και είναι σημαντικό που την μοιράζεσαι για να γνωρίζει κανείς πως οφείλει να αντιδρά σε παρόμοιες περιπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα ντοπερμαν ήθελα να γράψω αντί για χάσκι...ο δαίμων του τυπογραφείου φταίει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χα!χα!
    Από μικρή έχω μεγαλώσει με σκυλιά μ'εχει δαγκώσει δικό μας σκυλί όταν ήμουν 4-5 και μου'καναν τότε "αντιλυσσικό εμβόλιο" ακόμα λυσασμένη είμαι:))
    Αλλά και αυτό δεν μ'εκανε να τα φοβάμαι και να μην πιάνω σχέσεις και με τ'αδέσποτα!
    Αν ένα σκυλί όμως που'δω νοιώσω απέχθοια αυτό θα με γαβγίσει.
    Εχουν φοβερή διαίσθηση και καταλαβαίνουν τι νιώθεις γιαυτά μπορεί να σε βρήκε σε άσχημη ψυχολογική διάθεση γιαυτό σου επιτέθηκε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. VAD
    ατρόμητε χαίρομαι που σ'εχω φίλο!
    Τα χάσκι δεν είναι τόσο άγρια σκυλιά,μήπως κάτι άλλο συνέβη πριν σε δεί?
    Εμένα κάποτε ένα κανίς με έστειλε στο νοσοκομείο μετά απο δάγκωμα στο πόδι.
    Σκέψου πως οι άνθρωποι είναι ακόμα πιο πολύ απρόβλεπτοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά λες! Μπροστά στον σκύλο κάτσε ακίνητος και άσε τον να σε μυρίσει.
    Μπροστά στον άνθρωπο, όμως, όπως και να κάτσεις, θα σε δαγκάσει (αν μπορεί!).
    Και μη φοβάσαι τα αδέσποτα. Αυτά σε φοβούνται περισσότερο.
    Μόνο η Κανέλλα, που κατοικεδρεύει μπροστά στο Ντορέ, ορμάει μόνο σε παπάδες και καλογέρους.
    Αν περάσεις από εκεί, βγάλε το ράσσο!
    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

    ΥΓ: Το καλοκαίρι τελειώνει! Δεν θα συναντηθούμε και με τον Ανέστη, καμιά φορά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. έχω μεγαλώσει και με σκύλους..πάντα είχα ένα στο σπίτι ....σημερα έχω ενα λαμπραντορ....το πάν ειναι να μην καταλάβει ο σκύλος ότι φοβάσαι...κάνοντας βιαστηκές κινήσεις...μένεις ακίνητος και τον μπλοκάρεις....αν συνεχίζει να ειναι επιθετικός τότε βρίσκεις ευκαιρία να του την πέσεις θα εξαφανιστει αν δεν τα καταφέρεις και τότε...φωνάζεις βοήθεια και ο θεός βοηθός...πάντως καλά επραξες..νασαι καλά....γαβ γαβ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εγω μεγάλωσα με σκύλο αλλά και με αδέσποτα της γειτονιά που είχαν όνομα.Πόσες φορές γύρναγα σπιτι κ απο το λεωφορείο με πήγαινα μέχρι την πόρτα....προστασία.Βέβαια εγώ δεν πέταγα τίποτα από φαγητό.Μπορεί να τα έβρισκα πλατεία και να τους έλεγα πχ "κανέλας έλα έχω φαγητό" και ακολοθουσαν :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος7/8/11, 8:32 μ.μ.

    Σωστά αντέδρασες. Και μικρός και τώρα. Να ξέρεις πάντα ότι ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΦΟΒΗΘΕΙΣ αν σου γαβγίζει σκύλος. Την αδρεναλίνη που εκκρίνει ο οργανισμός του ανθρώπου που φοβάται ο σκύλος τη μυρίζει κι αυτό τον κάνει ακόμα πιο επιθετικό.

    Στα τσοπανόσκυλα καλά έκανες κι έμεινες ακίνητος, στο χάσκι όμως, αν είχες κουράγιο και ψυχραιμία, θα μπορούσες να κινηθείς και προς το μέρος του έχοντας καρφωμένο το βλέμμα σου στα μάτια του. Θα έφευγε εκείνο πρώτο. Και ο κανόνας είναι ότι σε τέτοια περίπτωση ΠΟΤΕ δε γυρίζεις την πλάτη στο σκύλο. Θεωρεί ότι είσαι θήραμα που προσπαθεί να ξεφύγει και θα σου ορμήσει σίγουρα... Ένστικτα είναι αυτά, δε σβήνονται!

    Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τα σκυλιά και ποτέ δεν αντιμετώπισα πρόβλημα, ακόμα κι αν μου γαβγίζαν απειλητικά. Μόνο μια φορά ένα λυσσασμένο πήγε να μου κάνει ζημιά, αλλά το πήρα χαμπάρι κι έφυγα... Όπως λέει κι ο Δύσπιστος, τον λυσσασμένο άνθρωπο να φοβάσαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλημέρα,Αναστασία μου,Ατρόμητος εγώ;Οχι,βρε,Αναγέννηση Κολινδρού ειμαι!:))Αν κρεμάσουν τους ατρόμητους,τζάμπα θα πάω:))

    Καλή εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος,Σοφία,οχι,δεν ηταν ψυχραιμία,μάλλον αγνοια κινδύνου θα το έλεγα...και φυσικά δε θα το ξαναδοκίμαζα...

    Καλή εβδομάδα νά'χεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. tzonakos,καλημέρα, φίλε,φαινεται πως το κατέχεις το θέμα,δέχομαι μαθήματα:):)
    -Αν ο χάσκις ήταν ασπρόμαυρος,θα δεχόμουν οτι μπορει να ειχε και παοκτσήδικες καταβολές:)
    Καλή βδομάδα,ρεεεε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Dyosmaraki μου,διαβάζοντας το σχόλιο,κατάλαβα ότι αναφερόσουν στο ντόπερμαν...
    -Οχι,νρε,δεν ήμουν εφηβος,μικρό παιδί ήμουν, με άγνοια κινδυνου...

    Καλή εβδομάδα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. zoyzoy,Αρμενακι,δε με δάγκωσες τρία χρόνια τωρα,δε σε φοβάμαι πια:))

    Καλή εβδομάδα στο όμορφο νησί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚANTHAROS,τωρα εχω άλλη εγνοια,
    πόσο ορθά θα πράξουν τ'αρειανά στο μπάσκετ...
    Καλή εβδομάδα,συν-κίτρινε:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ,το έμαθα κι αυτό από φίλο κτηνίατρο,τα αδέσποτα φοβούνται περισσότερο τη συνάντηση με τον άνθρωπο...
    -Εχω να πάω Ντορε απ'τα φοιτητικά χρόνια:(
    -Εδώ ειμαι,στη διάθεσή σας,κανονίστε το και πείτε μου...

    Καλή εβδομάδαααα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. homemade,κάπως ετσι λειτούργησα
    κι εγω ,αλλά δεν ξερω αν εχω την ψυχραιμία να το ξανακάνω:)

    Καλή εβδομάδα ευχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ε,allora μου,ωραια,μ'ενα κοπάδι αδέσποτα γυρω σου,ποιος θα τολμούσε να σου τη βγει:))

    Καλή βδομάδα στα κοντινά ξένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανέστης Θ. Κετσετζίδης,παραλίγο να σε ξεχάσω:),όχι,ρε,τι Ατρόμητος;Αρης είμαι,α,ναι,και...Πιερικός:))
    -Αυτά τα...σιαμιαμιδια τα κανίς δεν τα χωνεύω,υποψια σκύλου:)))

    Κατι προτεινει ο ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ,
    για ερευνήστε το...

    Καλή εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. teleytaios,το θέμα ειναι,μπορεις πάντα να δειχνεις την ιδια ψυχραιμία;Και ειναι ψυχραιμία ή άγνοια κινδύνου;

    Καλή εβδομάδα να έχεις..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλέ μου Vad το χάσκι σε πήρε χαμπάρι.
    Ο οργανισμός μας, όταν βρεθεί σε κατάσταση υπερέντασης εκκρίνει την αδρεναλίνη, προκειμένου να προετοιμάσει τον οργανισμό να αντεπεξέλθει και να κινητοποιηθεί το νευρικό μας σύστημα για να αντιμετωπίσει τον απρόσμενο κίνδυνο και λέγεται μάλιστα "αντίδραση μάχης -φυγής"
    Αυτός ο μηχανισμός, μας δημιουργεί γρήγορη αναπνοή, ταχυκαρδία,εφίδρωση,διαστολή της κόρης των ματιών και μια σειρά άλλες αντιδράσεις του οργανισμού.
    Είναι όπως ο δρομέας την ώρα που ετοιμάζεται να ακούσει τον αφέτη να σφυρίζει. Όλος ο οργανισμός είναι σε ετοιμότητα και η αδρεναλίνη στο φουλ που εκτός όλων των άλλων, έχει και οσμή που τα ζώα, την αντιλαμβάνονται.
    Και επειδή έχουν τον Vad απέναντί τους και σου λέει αυτός ο γίγαντας ετοιμάζεται να μου κάνει κακό, αμύνονται.
    Τα ζώα δεν επιτίθενται, παρά μόνον για να σώσουν τον εαυτό τους και τα παιδιά τους, έχουν το ένστικτο της αυτοσυντήρησης.
    Σε μύρισε λοιπόν και, αμύνθηκε για να σωθεί από τον επερχόμενο κίνδυνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. stefanos,καλώς τον,
    θα επικοινωνούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. black bedlam,μα είμαι και tabula rasa,ούτε απ'τα σκυλιά δεν μπορω να κρύψω τι αισθάνομαι κάθε στιγμη!:))
    όπως καταλαβαινεις,πολύ περισσότερο απ'τους ανθρώπους δεν μπορω να κρυφτώ:)
    Μόνο που ο Χάσκις έκανε ένα λάθος,κίνδυνος εγώ,μωρέ;:)
    Δεν κατάλαβε το φόβο μου;

    Καλημέρα,καλή μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος9/8/11, 3:42 μ.μ.

    Το πρόβλημα δεν ειναι τα αδέσποτα.
    Το πρόβλημα ξεκινάει απο "φιλόζωους" που σε κάποια στιγμή τα βαριούνται και τα πετάνε στους δρόμους.Ολες οι πολυκατοικίες εχουν γίνει σαν το jurassic park με σκυλια και γατιά στα μπαλκόνια και στις ταράτσες (ολη μερα στον ήλιο) και τα πεζοδρόμια γεμάτα σκατα απο σκύλους.
    Δε φταίνε τα φουκαριάρικα τα σκυλάκια απο φόβο δαγκώνουν, απο αυτά που εχουν τραβήξει δαγκώνουν.
    Eσείς τα τσοπανόσκυλα τα είχατε για να κάνουν τη δουλεια σας,σα συνεργάτες οχι για να παίζουν τα παιδιά σας η για να βγάλετε τα κόμπλεξ σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΑΠΑΠΑΠΑΠΑ!!!
    Χάσκι και δη αδέσποτο και επιθετικό? (το καημένο μάλλον πεινούσε)...

    Μόνη στην καλαμαριά??? (Κι εσύ ευλογημένε, μόνος?????)

    Και άλλο χάσκι με κολλάρο (και το αφεντικό του άπραγο)..

    ΑΠΑΠΑΠΑΠΑ!!!

    Ηθικό δίδαγμα: Ποτέ ξανά βόλτα μόνος στην Καλαμαριά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αφορμή να πω μια ιστορία για... γέλια.
    Μπήκα πριν μερικά χρόνια σε φιλικό σπίτι να μιλήσω στο γιο μου που ήταν εκεί. Βλέπω από το βάθος της αυλής να έρχεται γαβγίζοντας μια κουτσουλιά σκυλί και δεν του δίνω σημασία.
    Αυτό με φόρα όρμησε πάνω μου και με σημάδεψε στην κοιλιά. Τρύπησε το ρούχο μου, -ήταν και καλό, ερχόμουν από γάμο- με μάτωσε και με έστειλε για ορό το βλαμμένο.
    Μάλλον θύμωσε που το αγνόησα, μια σταλιά ήταν το άτιμο!!!
    Νομίζω η ψυχραιμία είναι το καλύτερο.

    Να προσέχεις πάντα.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Thalassokrator,α,μπράβο,τα ζωντανά δεν τα κλεινεις στους τέσσερις τοίχους,είναι μαρτυριο γι αυτά,δε δειχνουμε έτσι τη ζωοφιλία μας..
    -μεγάλωσα στα χωράφια,αλλά με κοπάδια και σκυλιά καμία σχέση,σχεδόν όλα τ'αλλα οικόσιτα ζωντανά πέρασαν απ'τα χέρια μου,ήταν για τις αναγκες της διαβιωσης,ήταν μέρος της ζωής μας,όχι για το κακώς νοούμενο κέφι μας,γι αυτό μαθαμε να τ'αγαπάμε,...
    Καλή σου μέρα ,καπετάνιε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αγνή μου,"α σην Καλαμαρίαν" ποτέ δεν είσαι μόνος,αυτή η πολιτεία αποπνέει μια ζεστασιά...χώρια που όταν βρίσκομαι εκει πρέπει να περάσω από τέσσερα δικά μου σπίτια:)

    Καλή σου μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Thalassenia μου,μαζί σου,κι εγω δεν τα πάω αυτά τα "μισή μερίδα",ή έχεις ζωντανό ή δεν έχεις...και βέβαια, όπως ειπα και στο φίλο Θαλασσοκράτορα,στον κήπο το ζωντανό,όχι στο σαλόνι,
    το σκοτώνεις...

    Καλή σου μέρα,καλή μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή