Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΧΑΡΤΟΥΜ

Ζούμε σε ισλαμική χώρα και ενδεχομένως θα περίμενε κανείς να ακούσει ότι υπάρχει περιορισμός στα άλλα θρησκεύματα. Αντίθετα η εκτέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων είναι ελεύθερη και το χριστιανικό στοιχείο καταγράφει ισχυρή παρουσία και στο Χαρτούμ. Ο νόμος προστατεύει τη θρησκευτική επιλογή του πολίτη, η εξύβριση των θείων οποιουδήποτε θρησκεύματος τιμωρείται παραδειγματικά. Στις ταυτότητες δεν αναγράφεται το θρήσκευμα!
Η ελληνική εκκλησία, αφιερωμένη στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, αποτελεί το κέντρο του Ελληνισμού στο Χαρτούμ. Μοναδική εκκλησία της Παναγίας στο Χαρτούμ, δέχεται την επίσκεψη και χριστιανών των άλλων δογμάτων, κυρίως Αιθιοπέζων, οι οποίοι όπως και εμείς έχουν πολλές γιορτές της Παναγίας.
Ο ναός χτίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα.
Η αιθιοπική εκκλησία
και το άγαλμα ( του Χριστού; ) στον αύλειο χώρο.
Η αρμενική εκκλησία, εγκαταλειμμένη από χρόνια,


η ευαγγελική εκκλησία στο Μπάχρι,
η ευαγγελική εκκλησία στην οδό Τζαμχουρία στο κέντρο του Χαρτούμ,
η ευαγγελική εκκλησία στην περιοχή Χαρτούμ 2,
ο καθεδρικός ναός Saint All ( των Αγίων Πάντων ) στο Χαρτούμ 2,
καθολική εκκλησία στο Χαρτούμ,στην περιοχή Σουκ αλ Άραμπι,
η καθολική εκκλησία του Σαιντ Μάθιους στο κέντρο του Χαρτούμ δίπλα στο Νείλο,
η κοπτική εκκλησία στην περιοχή Αμαράτ,
με τον άγγελο να μάχεται κατά του διαβόλου,
ο κοπτικός μητροπολιτικός ναός στο κέντρο του Χαρτούμ
και η επιγραφή ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ με βυζαντινή γραφή.
Η κοπτική εκκλησία της Παναγίας στο Μπάχρι
και ο Άι Γιώργης στο Μπάχρι, η πιο γνωστή κοπτική εκκλησία.
Η πρώην μαρονίτικη μικρή εκκλησία, καθολικό παρεκκλήσι σήμερα.
Και τέλος η εκκλησία των grec-catholiques
με το άγαλμα της Παναγίας στο προαύλιο.
Ισχυρότατη οικονομική παρουσία έχουν οι κόπτες (αιγυπτιακής καταγωγής) και οι grec-catholiques (Σύριοι και Λιβανέζοι) , καθώς δραστηριοποιούνται έντονα στην αγορά. Καθολικοί και προτεστάντες συντηρουν σχολεία κάθε βαθμίδας,ακόμη και εκκλησιαστικής και πανεπιστημιακής.
Η Ελληνορθόδοξη εκκλησία, παρά τους λίγους πλέον πιστούς, διατηρεί ακόμη το κύρος που απέκτησε από την εποχή της πολυάριθμης ελληνικής παρουσίας στο Χαρτούμ.

60 σχόλια:

  1. καλημέρα. Σε λίγο θα πιστέψω πως δεν είναι μουσουλμάνοι αλλά πολυθειστές. Μπράβο τους όμως. Αν υπάρχει τόση ελευθερία, ξανά μπράβο τους. Πολύ προχωρημένοι. Αλήθεια, ελευθερία στην έκφρση λόγου υπάρχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. phlou...flis, ε, το τελευταίο, άστο καλύτερα....
    Καλημέρα στον Κάμπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Vad μου,
    έχω την εντύπωση ότι αυτή η ιδιορρυθμία περί αναγραφής του θρησκεύματος στην ταυτότητα είναι ή μάλλον ήταν ελληνική. Ούτε στην Κύπρο γραφόταν ποτέ το θρήσκευμα στην ταυτότητα.
    Αν κατάλαβα καλά το καμπαναριό της ελληνορθόδοξης εκκλησίας είναι και το "σήμα" του Ιστολογίου σου. Κάνω λάθος???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μερόπη μου,όταν στην Ελλάδα γίνονταν οι λαοσυνάξεις εγώ γελούσα δείχνοντας τη σουδανική μου ταυτότητα αλλοδαπού η οποία έγραφε μόνο το όνομά μου και την ιδιότητά μου!
    -Μα πώς να γράφεται στην Κύπρο το θρήσκευμα,αφού παρά την ηγετική θέση του Μακάριου από την αρχή ήταν κοσμικό κράτος!
    -Και βέβαια αυτό το καμπαναριό είναι,καλό ε;

    Καλό μεσημέρι νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλημερα Vad.

    Αλλη μια πολυ κατατοπιστικη αναρτηση που βεβαια μπορει να ανοιξει μεγαλη κουβεντα για το θεμα των θρησκειων.
    Θα ηθελα να μας πληροφορησεις αν υπαρχουν "ταλιμπαν θρησκευομενοι" και σε αυτη τη χωρα.

    υγ. Το ποστακι το εβαλα. Κοπιασε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διάβασα την ώρα ανάρτησής σου και αναρωτήθηκα από πού να ξεκίνησες άραγε την Κυριακάτική σου θεία λειτουργία! :))

    Πάλι έμαθα σήμερα...
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντώνη,λαουτζίκος της τυράννιας ,σιγά μην έχει το νου του σε φανατισμούς και έτσι,εντάξει,κάποιοι θα βρεθούν ,αλλά η μέγιστη πλειοψηφία έχοντας στο μυαλό της την επιβίωση,λέει ένα δόξα τω θεώ και τέλος...
    Ερχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. jamanfou,απ'το Δι'ευχών :)))))
    Δεν υπήρχε συγκεκριμμένη αφορμή,απλως φωτογραφίζω ό,τι μπορώ και βγαίνουνε τα θέματα.
    ΚΑΛΌ ΣΟΥ ΜΕΣΗΜΈΡΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο τους.
    ΕΜΕΙΣ οι έξυπνοι αντιδράσαμε μόνο για το τζαμί των μουσουλμάνων...

    Πολύ ενδιαφέρουσα και αυτή η ανάρτησή σου
    Καλή σου Κυριακή και εβδοάδα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα vad.

    Πολύ ενδιαφέρον θέμα η αρχιτεκτονική ναών. Σ' ευχαριστούμε για την ανάρτηση!

    Τιμή τους που επιτρέπουν τη λειτουργία τόσων πολλών χριστιανικών εκκλησιών.

    Αλήθεια, το ρολόι γιατί δείχνει πάντα την ίδια ώρα; Έχει χαλάσει ή συνέβη κάτι σημαντικό κάπου-κάπως-κάποτε στις 9:10;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γλαρένια μου,εμεις φοβόμαστε το ένα τζαμί και την παθαίνουμε απ'τους Εφραίμιους!
    ΚΑΛΉ ΒΔΟΜΆΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΈΝΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ikor,φίλε μου η αρχιτεκτονική των εκκλησιών ακολουθεί την παράδοση κάθε δόγματος,εσωτερικά σε όσες πήγα,δε θάλεγα ότι είδα κάτι ιδιαίτερο,παρά μόνο στην καθολική του Σαιντ Μάθιους,οι υπόλοιπες διακρίνονται για τη δωρική λιτότητά τους.
    -Το ρολόι απ'οσα ακούω έχει σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια,καλά κάνουν και δεν το διορθώνουν,καμιά φορά ας σταματάει και λίγο ο χρόνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σοφία,αυτές είναι μόνο στο Χαρτούμ,στο Μπάχρι και στο Ομντουρμάν έχει επισης ,αλλά είναι μακριά για μένα για να τις φωτογραφίσω όλες.

    Την καλησπέρα μου στο τόσο μακρινό, μα και τόσο κοντινό για μένα φέτος λόγω ιντερνετ, Λονδίνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος16/11/08, 3:04 μ.μ.

    Όπου και να πας η Ελλάδα σε πληγώνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Tσουκνίδα,με κυνηγάει,την κυνηγάω,εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε:))))

    ΤΗΝ ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ ΜΟΥ,ΡΕ ΦΊΛΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος16/11/08, 4:14 μ.μ.

    MΠΡΑΒΟ ΜΠΙΛΗ,ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ @ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ,Ο ΘΕΟΣ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΣΥΧΝΑΖΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ,ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ-ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ-ΑΛΛΑ ΚΙ ΑΝ ΑΚΟΜΑ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ...ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΝΑ ΤΙΣ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΛΕΣ...ΓΑΜΩΤΟ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος16/11/08, 5:20 μ.μ.

    Εγώ ένα πράγμα δεν κατάλαβα. Αφού τα πράγματα είναι χαλαρά τότε γιατί σκοτώνονται στο Σουδάν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Στις ταυτότητες δεν αναγράφεται το θρήσκευμα!"

    Και εδώ οι πολιτισμένοι ξεσηκώσαμε τον κόσμο για να μην γίνει το αυτονόητο.
    Και ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας ακόμα εξαγγελία είναι.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πέστα Μάτριξ....πεστα...
    Καλησπέρα Βασίλη...Ωραίες οι φωτό και ακόμα πιο όμορφη η ελευθερία στην πίστη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος,φιλε εδω γραφουμε επώνυμα,ειμαι φιλοξενούμενος στη χωρα,το μπλογκ μου δεν προσφέρεται για παραπέρα αναλύσεις,γράφω μόνο αυτά που βλέπω,οι φασαρίες είναι δυο χιλιάδες μίλια μακριά από μας,δε μίλησα για χαλαρότητα,αλλά για το σεβασμό των άλλων θρησκευμάτων. Ελπίζω να κατανοείς τη θέση μου,σε παρακαλώ,μην επεκτείνεσαι.
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. matrix,απέχουμε πολύ από το να γίνουμε κοσμικό κράτος!

    Καλή σου εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δημητρα,είναι ανοχή,αλλωστε το χριστιανικό στοιχείο,σε μεγάλο ποσοστό,διαχειρίζεται μεγάλο μέρος της αγοράς

    Καλη εβδομάδα και σε σένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πόσο μικρόμυαλοι είμαστε σε αυτή τη χώρα. Μέχρι και στο υπανάπτυκτο(;)Σουδάν η ελευθερία επιλογής στο θρήσκευμα αναγνωρίζεται.Όντως πολύ ενδιαφέρον το ρεπορτάζ σου Βασίλη. Θα το χρησιμοποιώ στο εξής ως παράδειγμα για το πόσο οπισθοδρομικοί είμαστε στη χώρας μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. n.lioliopoulos,Νικόλα μου,δόθηκαν ευκαιρίες παλιότερα για να λύσουμε τη σχέση Κράτους -Εκκλησίας,αλλά δεν τραβάει το πράμα!

    Καλή βδομάδα,ρε πατρίδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μπράβο στους Σουδανούς που επιτρέπουν τόση ελευθερία στη θρησκευτική πίστη. Αυ΄το τουλάχιστον δείχνουνοι τόσες εκκλησίες. Ενώ εμείς μαλώνουμε που θα κτιστεί το μουσουλμανικ'ο τζαμί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος16/11/08, 10:07 μ.μ.

    αν και δεν μπορω να πω οτι ειμαι εντελως θρησκευομενη, εντουτοις η αναρτηση σηκωνει πορβληματισμο. μονο τη συγκριση να κανουμε μεταξυ των 2 τοπων το καταλαβαινουμε. τελικα μαλλον η ελλαδα ειναι πολυ πισω, ή η θρησκεια δεν εχει την ιεραρχια που μπορει να υπα΄ρχει αλλου...
    καλο βραδυ VaD!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. vad καλό σου βράδυ.
    Πιστεύω τελικά ότι τις πληροφορίες και τις εικόνες που μας μεταφέρεις από το Σουδάν, θα τις αξιοποιήσουν τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, όταν φυσικά "αρχίσει η τουριστική ανάπτυξη"(ευχή>,αλλά με το οικοδομικό εργοτάξιο που έχει αρχίσει, μήπως κάποτε γίνουν Ντουμπάι; Με την παραγωγή βέβαια του πετρελαίου όλα αυτά!)
    Σε ότι αφορά την ύπαρξη ανεξιθρησκείας στη χώρα μας, στο Σύνταγμά μας, ο όρος " ελευθερία θρησκευτικής συνείδησης" απαντάται στο άρθρο 13.παρ.1 και στο άρθρο 18. της Οικουμενικής Διακήρυξης των δικαιωμάτων του ανθρώπου από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.
    Τώρα στην πράξη πάντα είχαμε μια αναντιστοιχία !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Συμφωνω με την Γλαρενια!

    Παντα τους πανεξυπνους παριστάνουμε ...σε ολα βρε παιδι μου.Παπαπα!

    καλη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τελικά με τόσες και
    αναλυτικές αναρτήσεις ...
    Θά 'χουμε πλήρη εικόνα απ' το Σουδάν
    Σαν να τό 'χουμε επισκεφθεί κι εμείς !!!
    Καλή βδομάδα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Φοβάμαι οτι κατα βάθος είμαστε πιο φονταμεταλιστές και απο τους Ισλαμιστές. Αν και η νέα ηγεσία της εκκλησίας μας φαίνεται αρκετά φωτισμένη. Το πρόβλημα πάντως παραμένει να είναι κυβερνητικών επιλογών που καρπόνονται τον νεοσυντηρισμό της Ελληνικής κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ωραία όλα αυτά που γράφεις αλλά ηθέλα να ήξερα που τα βρίσκεις κια τα δημοσιεύεις??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Λεοντόκαρδε φίλε,έτσι είναι,κατά τα άλλα εμείς δεν είμαστε ρατσιστές....

    Καλή εβδομάδα νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. lifewhispers,κάποτε θα υποχρεωθούν και οι δικοί μας να κατανοήσουν ότι και οι άλλοι έχουν δικαίωμα στην άσκηση των λατρευτικών καθηκόντων τους.

    Καλή σου εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. doraF,δεν υπάρχει οργανωμένος τουρισμός εδώ και μάλλον θ'αργήσει να υπάρξει,δε φαίνεται νάναι στις προτεραιότητες.
    -Η Οικουμενική Διακήρυξη καλά τα λέει,στην πράξη όμως απανταχού της γης ξέρουμε τι συμβαίνει...

    Καλή εβδομάδα νάχουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. faraona, ε, καλά, εμάς ποιός μας πιάνει, σαϊνια τα κοιμισμένα...

    Καλή εβδομάδα και σε σένα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. side21, μια που το είδε ένας, φτάνει:))))

    Καλή εβδομάδα στο νησί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. barel,τους φανατικούς τους βρίσκεις παντου,όπως και τους αγνούς πιστούς.
    Νεοσυντηρητισμός στην ελληνική κοινωνία; Οχι, συντηρητισμός παλαιόθεν,ριζωμένος βαθιά...

    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ωρα του τέλους,αλωνίζοντας το Χαρτούμ με την ψηφιακή στην...τσέπη
    :))))

    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑΧΕΙΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Πολύ καλό που υπάρχει ελευθερία στο να έχει τουλάχιστον ο καθένας το χώρο να τελεί τα πιστεύω του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. roadartist,οπως το λες,να έχει ο καθένας έναν χώρο για τα πιστεύω του,τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο!

    ΥΓ.Απόψε θα δω μια έκθεση ζωγραφικής,αν σ'ενδιαφέρει,γράψε μου τώρα στο vdarais.yahoo.gr να σου στείλω φωτογραφίες,ίσως βγάλεις και αναρτηση,εγώ από ζωγραφική μόνο χρώματα βλέπω,δεν το κατέχω το άθλημα

    Καλό μεσημέρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Kαλημέρα Vad και καλη βδομαδα. Πολύ καλή και κοπιαστικη δουλεια! Μιας και αναφερθηκες στον χωρισμο κρατους και εκκλησιας, ισχύει ο πολιτικος γαμος σαν ο μονο επισημος, οπως και στην Τουρκια για παράδειγμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥΣ ΝΑΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. βασικα η θρησκεια και ποσο μαλλον η εμπορευματοποιηση αυτης μεσω κτισματων, ειδωλων , σταυρων και δεν εξρω και εγω τι αλλο δεν με νοιαζει μα καθολου ομως εως που δεν γοσυταρω κιολας

    αν πιστευω και τι πιστευω ειναι καθαρα μεσα μου στην ψυχη μου χωρις να χρειαζεται για αυτο καμια δεηση , κανενα σταυροκοπι ή τιποτα αλλο...

    αααααααααα επισης πιστευω αν ηθελες να με ρωτησεις στην ψυχικη δυναμη που κρυβει μεσα μας ο καθενας..

    μονο εκει ..

    η οποια εμφανιζεται οχι απο κανενα μαγικο κοσμο αλλα απο την ιδια μας την φυση και την υποσταση

    αυτο αφορα ολες τις θρησκεις τις οποιες ενας αλλος λογος που δεν τις δεχομαι ειναι οτι εχουν προκαλεσει πολεμους και τοσο πονο..

    αυτα τα ειπα και ξελαφρωσα

    :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Φίλη cynical,ο πολιτικός γάμος ισχύει σίγουρα,λογικά σε μια τέτοια κοινωνία ο θρησκευτικός είναι αναπόφευκτος,δε χρειάζεται να είναι υποχρεωτικός.
    Καλη εβδομάδα νάχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. jk in your life,καλωσόρισες,σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη,θα τα λέμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. skouliki μου,ουδεμία αντίρρηση,την όποια πίστη την κουβαλάμε μέσα μας και την εκφράζουμε ως στάση ζωής,όλα τ'αλλα είναι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Θρησκευτική ελευθερία. Μπράβο. Μαθαίνω πολλά. Σου αρέσει πολύ ο τόπος που ζεις τελευταία και φαίνεται. Μπορούμε να μάθουμε από όλα τα μέρη. Άκου πρόοδος, το Σουδάν. Διαχωρίζει το κράτος από την εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Αγάπη,είτε μ'αρέσει είτε όχι, είναι ένα κομμάτι της ζωής μου,δε δικαιούμαι να το αρνηθώ.
    -Δε θα την έλεγα ακριβώς θρησκευτική ελευθερία αλλά ανοχή.
    -Σ'ενα ισλαμικό κράτος δε νομίζω να υπάρχει διαχωρισμός,αλλωστε οι νόμοι βασίζονται στα κελεύσματα της θρησκείας.
    Καλη σου εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Δεν γράφεται το θρήσκευμα στις ταυτότητες;; Α ρε Παρασκευαίδης που σας χρειάζεται!

    Ξέρεις VaD ότι δεν έχω καμία σχέση με θρησκείες. Χαίρομαι που υπάρχει θρησκευτική ελευθερία σε μία χώρα, αλλά πιστεύω πως αν είχαν προβλημα με Χριστιανούς/Βουδιστές/Ινδουιστές τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά!

    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. ndn,Παρασκευαϊδης,εκείνος ο ακράτητο ανω λιοσίων;
    ΔΕ διαφωνώ,αλλα και γω δε μίλησα για ελευθερία,αλλά για ανοχή...
    Καλό βράδυ και σε σένα και(άσχετο)λυπάμαι για το άσχημο μπασκετοποδοσφαιρικό Σαββατοκύριακο που πέρασες:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Το Χαρτουμ μας έβαλε τα γυαλιά στην ανεξιθρησκεία!
    Μπράβο τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ωραίος για άλλη μία φορά.
    Ποιός να το λεγε τόσοι ναοί χριστιανικών γογμάτων σε πρωτεύουσα ισλαμικής χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Μarianaonice και Τζονάκος,δεν μπορούν να παραβλεψουν την ισχυρή παρουσία του χριστιανικού στοιχείου σε όλα τα επίπεδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Kαλά εγω, παλεύω κατι με κώδικα για το μπλογκ, εσυ, άρρωστος άνθρωπος τι κάνεις ξύπνιος τέτοια ωρα ;
    Ελπίζω να εισαι καλύτερα vad.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Λατρεύω την κοπτική τέχνη...

    Πράγματι είναι απορίας άξιο η ύπαρξη σεβασμού ως προς τα θρηκευτικά δικαιώματα του πολίτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. tzonakosμε πήρε ο υπνος κι έγειρα νωρίς και μετά....ένα διωρο διαλειμμα,ευτυχώς την ξαναέπεσα!Καλα ξεμπερδέματα με το προβλημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. dyosmaraki,εσωτερικά η διακόσμηση των κόπτικων ναών ειναι λιτή αντιγραφή βυζαντινών επιδράσεων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Οι φορητές εικόνες τους μου αρέσουν που παραπέμπουν στα πορτραίτα Φαγιούμ.
    Με τον εσωτερικό διάκοσμο η αλήθεια είναι πως δεν έχω ασχοληθεί και δεν γνωρίζω.
    Ελπίζω να είσαι καλύτερα σήμερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. dyosmaraki μου,αφού ξαναγύρισα στο μπλογκ,είμαι καλύτερα,σ'ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή