Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Πολύχρωμο σχολείο


Τι σε πειράζει, βρε φανατικέ, που πάνε τα παιδιά στο ίδιο πολύχρωμο σχολείο; 
Τι φοβάσαι,βρε "καθαρόαιμε"; Μη σου μαγαρίσουν την καθαρότητα της φυλής; Εντάξει, μωρέ, το ξέρω, και μάλιστα καλύτερα απο σένα, ανιστόρητε,
 επειδή το έχω σπουδάσει, είσαι απευθείας απόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, να θυμάσαι όμως ότι ο Μεγαλέξαντρος δεν ξεχώριζε φυλές, 
όλους ένα τους ήθελε στο απέραντο κράτος του, γι' αυτό και προώθησε 
τους μεικτούς γάμους των ανδρών του με Περσίδες...
Πίσω στο κύριο θέμα μας πάλι...Η πίστη μου στην πανανθρώπινη πατρίδα ενισχύθηκε ακόμα περισσότεροόταν βρέθηκα ξενιτεμένος σ' έναν τόπο, 
όπου παρ' όλες τις τριτοκοσμικές συνθήκες χωρούσαν οι πάντες, ανεξαρτήτως θρησκείας, χρώματος, φυλήςΚι έρχομαι πίσω και βλέπω στα σχολειά δεκάδες παιδιά οικονομικών μεταναστών, τα περισσότερα γεννημένα στην Ελλάδα, ενταγμένα απόλυτα στο περιβάλλον, και αναγαλλιάζει η ψυχή μου...
Καταγράφω την εικόνα απο την τελευταία χρονιά μου στο σχολείο. 
Εντεκα  μεταναστόπουλα σε πέντε τμήματα:
-Η Ε., από πατέρα Ελληνα και μητέρα Αλβανή, 
αστέρι, το κορίτσι πετάει, σε όλα μέσα.
-Η Ντ., μουσουλμάνα αλβανικής καταγωγής, γεννημένη στην Ελλάδα, 
ένα κορίτσι να το λατρέψεις, ποιότητα, ήθος, μαθήματα, ξεχώριζε στα πάντα.
-Ο Γ., χριστιανός αλβανικής καταγωγής, ξύπνιο, μετρημένο παλικαράκι, ευγενικός, ο προπονητής του στο ποδόσφαιρο είχε να λέει για το ήθος του, πάλευε με τα μαθήματά του, όπως και στο ποδόσφαιρο.
-Η Σ., το ευγενικό κορίτσι από την Πολωνία, δεν ήξερε καλά ελληνικά, 
αλλά στα θετικά μαθήματα έδειχνε πού μπορεί να φτάσει...
- Η Ε., από πατέρα Ελληνοαιγύπτιο και μητέρα από τη Βουλγαρία, 
ήξερε τέσσερις γλώσσες, ελληνικά, βουλγάρικα, αραβικά, αγγλικά...
-Ο Γ. και  ο Κ.  από τη Γεωργίαδεν τα κατάφερναν καλά, δεν το πάλευαν καθόλου,  όπως και ο Δ., από μητέρα Γερμανίδα...
-Ο Μ., βορειοηπειρωτόπουλο, από πατέρα Αλβανό, ψυχούλα, έξυπνο παιδάκι,
 που όμως δεν τα κατάφερνε στα μαθήματα, αν και το πάλευε.
 -H B., η ντίβα, η όμορφη της τάξης, ελληνοβουλγαρικής καταγωγής, 
με άψογα ελληνικά, στο δικό της κόσμο.
-Ο Ν., βορειοηπειρώτης και με αλβανική καταγωγή, καλό μυαλό,
απλώς δεν το παίδευε.
Βάζω λοιπόν τους αριθμούς κάτω και μετράω, αυτά τα έντεκα παιδιά, 
με την ποικιλότητα παρουσίας στην τάξη συγκροτούν ένα συνηθισμένο 
μικρό τμήμα.
Κάνω την αναγωγή στο 22, που ήταν ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, και το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει το προηγούμενο συμπέρασμα, αν είχα εικοσιδύο μεταναστόπουλα μέσα στην τάξη, θα συγκροτούσαν ένα καλό τμήμα με όλη την ποικιλότητά του...
Κι έχεις τώρα τον κάθε ανιστόρητο φανατικό να σου μιλάει απαξιωτικά για τους συναθρώπους του, λες και οι   μισοί Ελληνες δεν έχουμε ζήσει προσφυγιά ή ξενιτιά.

ΥΓ1. Η χρήση του β' ενικού προσώπου δεν αφορά βέβαια στους φίλους αναγνώστες του ιστολογίου, αλλά σ' εκείνους που αντιμετωπίζουν το τόσο σοβαρό θέμα με ελαφρότητα, που δε συνάδει σε πανανθρώπινη συνείδηση...

ΥΓ2.Τώρα που αποχώρησα, μετά από τόσα χρόνια στο σχολειό, ήρθε η ώρα να αφιερώσουμε αρκετές αναρτήσεις από τις εικόνες μιας ολόκληρης ζωής μέσα στην τάξη, έπεται συνέχεια...

30 σχόλια:

  1. Δεν είναι δυνατόν να θεωρούμε την κοινωνία μας πολιτισμένη αν δεν αγαπάμε όλες τις αποχρώσεις...
    Πόσα θα μπορούσαμε να διδαχθούμε όλοι μας απ' αυτές τις διαφορετικές παρουσίες στη ζωή μας και από την κουλτούρα μας, που κανένα σχολείο δεν θα μπορούσε να τη διδάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/9/13, 9:49 π.μ.

    Ζήσε και μεγάλωσε σε όποια πολύχρωμη κοινωνία θέλεις.Για ποιο λόγο δε σέβεσαι και την άλλη άποψη? Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να λοιδορείς ανθρώπους που έχουν διαφορετική κουλτούρα από τη δική σου? Για σένα όσοι θέλουν να μεγαλώσουν σαν Ελληνες με Ελληνική κουλτούρα αυτομάτως χαρακτηρίζονται χρυσαυγίτες?
    Η παγκοσμιοποίηση που ονειρεύεσαι εσύ ο ΓΑΠ και όλο αυτό το συνονθύλευμα των ψευτοανθρωπιστών είναι η αιτία που έσπασε το αυγό του φιδιού το οποίο βέβαια αντιμετωπίζει το άλλο χειρότερο αυγό....εσάς.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγχωρείτε που επεμβαίνω,αλλά ο VAD ούτε αποκάλεσε κανέναν "χρυσαυγίτη",ούτε "λοιδόρησε ανθρώπους με διαφορετική άποψη". Κι έπειτα,είναι -κατά τη γνώμη μου πάντοτε- λίγο οξύμωρο να κάνουμε λόγο για Έλληνες καθαρόαιμους και τα συναφή. Οι λόγοι ιστορικοί,δε χρειάζεται να επεκταθώ. Όπως ιστορικά αποδεικνύεται και το γεγονός ότι η διάδοση μιας κουλτούρας δε γνωρίζει ούτε σύνορα,ούτε φυλές. Καλώς ή κακώς,είτε το αποδεχόμαστε είτε όχι,η Ελλάδα αποτέλεσε πόλο έλξης για ορισμένους λαούς,εντός κι εκτός Βαλκανίων. Οι άνθρωποι αυτοί ενσωματώθηκαν σταδιακά στην ελληνική κοινωνία,δούλεψαν κι έφεραν στον κόσμο τα παιδιά τους. Είναι μεμπτό αυτό; Ή μήπως πρέπει να εμποδίσουμε έναν έφηβο να προοδεύσει επειδή δεν είναι Έλληνας; Κάποτε,αυτά που λέμε εμείς τώρα στους "παρείσακτους μετανάστες",τα έλεγαν οι Γερμανοί κι οι Αμερικανοί στους δικούς μας συγγενείς. Κι η ιστορία επαναλαμβάνεται.
      Σαφώς ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος,υπάρχει κι η αντίθετη όψη του νομίσματος. Αλλά μήπως ευθύνονται κατά πολύ οι λάθος πολιτικοί χειρισμοί; Γνωρίζουμε πολυπολιτισμικές κοινωνίες,που επιβιώνουν και πορεύονται αν όχι μια χαρά,σίγουρα καλύτερα απ' τη δική μας. Μήπως κάποιες φορές βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος; Δεν ξέρω,αναρωτιέμαι... Food for thought (το αγγλικό στοιχείο,επειδή είμαι και ψευτοανθρωπίστρια). Tην καλημέρα μου.

      VAD,έκθεση έγραψα. :) Καλημέρα και σ' εσένα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος,Ερμηνεύεις λαθεμενα τις απόψεις μου,μου αποδίδεις ιδέες και σκεψεις που δε με εκφραζουν(παγκοσμιοποίηση,και βεβαια δεν ειμαι ο ΓΑΠ,ο ΜΑΠ,ο ΤΑΠ,ειμαι ο ΒΑΔ με ονοματεπώνυμο,Βασίλης Αντωνίου Δαραής, έλκων την καταγωγήν εκ των αρχαιων Μακεδόνων και ιδού η απόδειξις :) Οι πρόγονοι μου μετέφεραν τοαν αρχαιο ελληνικό πολιτισμό στα βάθη της Ανατολής http://apouro.blogspot.gr/2010/11/blog-post_27.html

      Αν λοιπόν θελεις να συζητήσουμε σοβαρά(μεταξύ μας δε βλέπω το λόγο και οφειλεις να το σεβαστεις αυτό,μέσα στο μπλογκ μου εγω δίνω το στιλ γραφής και οι φίλοι αναγνωστες πεντεμιση χρόνια τωρα το σεβονται),όχι ανώνυμα,όχι ψευδώνυμα,αλλά με ονοματεπωνυμο,αν και όπως εγρψα στην παρενθεση,δε συντρεχει λόγος συζήτησης,απέχουμε μίλια...

      Διαγραφή
    3. Κ με το Σταυρό,καμάρι μου,κρίμα που δε σε ειχα μαθήτρια:) όταν θα ερθει η ωρα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις,αν δε σου βάλουν εικοσι στην Παραγωγή Κειμένου,θα τους κόψω τα πόδια:),Χαρά στο βαθμολογητή,που θα διαβάσει τετοια συγκροτημενη τοπθέτηση!

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος10/9/13, 1:51 μ.μ.

      "Τι σε πειράζει, βρε φανατικέ, που πάνε τα παιδιά στο ίδιο πολύχρωμο σχολείο;
      Τι φοβάσαι,βρε "καθαρόαιμε"; Μη σου μαγαρίσουν την καθαρότητα της φυλής; Εντάξει, μωρέ, το ξέρω, και μάλιστα καλύτερα απο σένα, ανιστόρητε,"

      Δεν είναι δικό μου τα παραπάνω αλλά του συγγραφέα του άρθρου.
      Η λέξη καθαρόαιμος δεν υπάρχει στο σχόλιο μου άρα δεν καταλαβαίνω γιατι μου την προσάπτεις. Ελληνας είπα απλά Ελληνας όπως ο Έλληνας πατέρας σου μάνα σου αδερφός σου κλπ κλπ
      (εκτός και αν δεν είσαι)
      Την καλημέρα μου επίσης και ψάξε αυτό το θέμα της παγκοσμιοποίησης για να δείς ότι είναι η αιτία που έχουμε τα χάλια που έχουμε.



      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος,και πάλι απέχουμε μίλια,εγω στην Ανατολή,εσύ στη Δύση,ευτυχώς δε θα τρακάρουμε:),η συζήτηση μας λαμβάνει τελος εδώ.-

      Διαγραφή
  3. Την ημέρα του Αγιασμού, όταν η κόρη μου θα πήγαινε Α΄Δημοτικού,θα μαθαίναμε σε ποιο τμήμα θα παρακολουθούσε κι αν θα είχε συμμαθητή, κάποιο γνωστό παιδάκι από το Νηπιαγωγείο...΄Ολοι πιστεύαμε,τότε, πως η σύνθεση των τμημάτων γίνεται τυχαία...
    ΄Ελα όμως, που δεν ήταν έτσι ακριβώς τα πράγματα...

    Το προηγούμενο βράδυ, είχαν πλησιάσει τον Διευθυντή του σχολείου κάποιες "παλιές" δασκάλες και "μαγείρεψαν" τα τμήματα με τη δική τους "λογική"!
    Στο πρώτο τμήμα λοιπόν, φρόντισαν να είναι όλα τα παιδιά-απόγονοι γιατρών, δικηγόρων, πολιτευτών, μεγαλοσυνδικαλιστών...κτλ
    Στο δεύτερο τμήμα, ότι τους "περίσσεψε"...

    Μη με ρωτήσεις σε ποιο τμήμα "έτυχε" να είναι η κόρη μου...στο δεύτερο φυσικά! Τι δουλειά έχει η κόρη μιας διαζευγμένης, άσημης γραμματέας, με τα παιδιά του πρώτου τμήματος?...

    Μα θα σου πω και το άλλο φίλε μου...Χαίρομαι τόσο πολύ όταν δυο χρονιές τώρα, αυτή η άσημη κόρη μου έγινε διάσημη στο σχολείο της, κάνοντας συλλογή από διακρίσεις... "Αριστείο ορθογραφίας","΄Επαινος φιλαναγνωσίας".
    ΄Οταν ανέβαινε τα σκαλοπάτια για να παραλάβει τα βραβεία της, άκουσα το δικό της όνομα και κανένα "γνωστό επώνυμο" του πρώτου τμήματος...

    ***Σαν πολύ χώρο έπιασα εδώ, να με συγχωρείς...
    **Αννιώ**


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Annio,μια άλλη παραμετρος αυτη που αναφερειςπραγματικότητα θλιβερή,ιδιως στα δημοτικά σχολεια,στα γυμνασια και στα λύκεια ειναι δύσκολο να συμβει αυτό,οριζονται συγκεκριμενες οδηγίες για τη δημιουργία των τμημάτων,αλφαβητική σειρά,ξένη γλώσσα,επιλεγόμενο μάθημα κλπ...Είδες,όμως,το αδικον ουκ ευλογειται,ήρθε η ωρα της δικαιωσης για την κόρη!Πάντα τετοια...
      Δεν επιασες καθόλου χωρο,οι συγκροτημενες τοπθετήσεις εχουν πάντα θεση στο μπλογκ του VaD...

      Διαγραφή
  4. Πόσο δίκιο έχεις και πόσο κλειστόμυαλοι, φοβικοί, κι εγωιστές γινόμαστε! Και η διακαιολογία πάντα στο στόμα: "Ναι, και οι Έλληνες ήταν μετανάστατες, αλλά δεν έγιναν κλέφτες". Μα είναι ποτέ δυνατόν; Μπορείς ποτέ κανείς να πει ένα ολόκληρο έθνος 'κλέφτες', 'έξυπνους', ή 'μπεκρήδες'; Ιδιαίτερα όσο αφορά στα παιδιά, οι ταμπέλες είναι τουλάχιστον μια κατάφορη αδικία.
    Τι να συζητάμε; Πολιτισμός και παιδεία προφανώς και σημαίνει ο σεβασμός και η αποδοχή του διαφορετικού και του συνάνθρωπου. Αλλά πού βρίσκεται ο πολιτισμός και η παιδεία ανάμεσα μας; Αυτό πρέπει πρώτα να αναρωτηθούμε...

    Καλημέρα VaD :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Fri,ετσι,ποτέ δεν κατατασσουμε τους συνανθρώπους σε κατηγορίες...,εμεις ειμαστε εξ ορισμού ανώτεροι απ'τους άλλους;Παντού υπάρχουν και οι καλοί και οι κακοι...
      Πολιτισμός και Παιδεία;;Κι άλλο ανεκδοτο:)

      Καλό μεσημέρι..

      Διαγραφή
  5. Πέρυσι παρακολούθησα ένα σεμινάριο για το ρατσισμό που προσφερόταν στους εκπαιδευτικούς από το ΑΠΘ. Άκουγα από συναδέλφους κάτι στερεότυπα, κάτι χαρακτηρισμούς για τα παιδιά, απερίγραπτους. Και πώς θα βγει η ύλη, που έχω το άλλο που δεν μιλάει ελληνικά κτλ Δύσκολες καταστάσεις αλλά αν υπάρχει διάθεση, γινόμαστε καλύτεροι δάσκαλοι, πιστεύω...
    Καλώς σε βρήκα!Καλό φθινόπωρο και καλή σχολική χρονιά σε όλους εύχομαι: παιδιά, γονείς και δασκάλους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. marron,καλωσόρισες,καλώς το σινάφι :),φυσικά εχουμε κι εμεις οι εκπαιδευτικοί τις ευθύνες μας,δεν τις αποποιούμαστε...

      Καλή σχολική χρονιά,εγω για πρωτη φορά απο μακριά :)

      Θα τα λεμε βεβαιως...

      Διαγραφή
  6. Συμφωνώ και σε χειροκροτώ VAD μου!
    Ετσι είναι, δυστυχώς.
    Αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους σαν ζώα, ανάλογα με τη φυλή.
    Είναι πολλοί οι Ελληνες ρατσιστές και ξενόφοβοι!
    Ντρέπομαι γι αυτό.
    Εχω ζήσει στο εξωτερικό αλλά ποτέ δε μου φέρθηκαν έτσι.
    Με φοβίζει πολύ αυτή η νοοτροπία, ενός μεγάλου μέρους Ελλήνων!!

    Φιλάκια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. serenata,όσο τους εκμεταλλευόμασταν με τη φθηνή,ανασφάλιστη εργασία,δε μας ενοχλούσε η παρουσί ατους,τωρα...
      -Δεν ειμαστε ξενόφοβοι,απλώς "τομαράκηδες"...
      Φιλάκια :)

      Διαγραφή
  7. μα ποιος έχει πρόβλημα με τα παιδιά που έχουν γονείς ευρωπαίους υπηκόους;\
    το πρόβλημα είναι στους μουσουλμάνους αφγανούς, πακιστανούς και άλλους που μας χωρίζει πολιτισμικό χάος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ria,το πρόβλημα ειναι η στάση μας απέναντι σε όλους τους αναξιοπαθούντες,ανεξαρτήτως προέλευσης,εθνικότητας,θρησκειας,χρώματος...

      Διαγραφή
    2. όχι δεν είναι η δική μας στάση, είναι η στάση η δική τους προς εμάς. να σου θυμίσω τη μυρτώ; χθες έλεγε η τηλεόραση πως μουσουλμάνος της γερμανίας κατέφυγε στο δικαστήριο για να μην κολυμπά η κόρη του σε πισίνα με άντρες. το δικαστήριο απεφάνθη πως θα το κάνει με μπουργκίνι.
      είναι που προσπαθούν να μας φέρουν στα δικά τους δεδομένα.

      Διαγραφή
    3. ria,σε ό,τι δεν εχουμε ζήσει απο κοντά,δικαιολογημενα ειμαστε επιφυλακτικοι...ετσι ίσως φανταζόμαστε οτι όλοι οι μουσουλμάνοι γυρω μας ειναι εξ ορισμου αλ Κάιντα,εζησα χρόνια σε υποτιθέμενο ισλαμικό κρατος και σε διαβεβαιώνω υπευθυνα πως δεν ειναι ετσι τα πράγματα,αν τους ζήσεις απο κοντά ,θα δεις,ανθρωπάκια του κόσμου ειναι οι ερμοι,που ψάχνουν στον ήλιο μοίρα,όπως όλοι οι τριτοκοσμικοί,συναγελάστηκα με τον εκει κοσμάκη και δεν ειδα το φαντισμό που τόσο μας τρομάζει(αυτο δε σημαινει πως δεν υπάρχει,αλλά ας μη φοβόμαστε τον ίσκιο μας).

      Διαγραφή
  8. Τι να σου πω vad εμείς σε γνωρίζουμε εδώ και 5χρόνια για τις απόψεις που κουβαλάς! Τώρα δώσε σεμινάρια ήθους και εθνικισμού!

    Η απο'πάνω μου ο σταυρός της λείπει!

    Τι να πει κανείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. zoyzoy,με ξερεις,δεν μπορω να κρυφτω:) και επιμενω,με εκφραζει απολυτα η άποψη που εξέφρασε,όχι προσφατα αλλά πριν απο καιρό,η Ελενη Γλύκατζη Αρβελέρ,"προηγειται η πανανθρωπινη ταυτότητα και έπεται οποιαδήποτε άλλη",χωρίς αυτο βεβαια να σημαινει οτι αρνειται κανείς την πατρίδα του,πολύ περισσότερο ο υπογράφων...

      Ελπίζω να μη σε απογοήτευσα:)

      Διαγραφή
  9. Μπορεί να με ενοχλεί ο Αλβαβός με το πολήλατο που μου κλείνει το δρόμο και ο μελαμψός με την σακαράκα του που οδηγεί λες και είναι στην έρημο, αλλά δεν μπορώ να μη δεχτώ ένα πολύχρομο σχολείο.
    Αν ήταν Άγγλοι Γάλλοι Πορτογάλοι στα σχολεία με τα παιδιά μας θα είχαν πρόβλημα όλοι εκείνοι οι διαφωνούντες με ένα πολιτισμικό σχολείο?
    Δεν ξέρουμε τι είναι η ξενητειά γιατι όλα τα βλέπουμε από την βολεμένη θέση μας, όσο άβολη και αν είναι αυτό τον καιρό. Είμαστε στον δικό μας τόπο μη το ξενχάμε.
    Το ότι δέχομαι ξένους στην χώρα μου (μακάρι να ήταν πιο δίκαιες οι συνθήκες για όλους) δεν σημαίνει ότι δεν αγαπώ την πατρίδα μου.
    Ίσως αν βγει κανείς έξω από τα σύνορα για λίγο να έχει άλλη άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thalassenia,στην περίπτωση των ΑγγλοΓαλλοΠροτογάλων υπερισχυει η ευρωλιγούρα μας,εκει πάμε πάσο και υποκλινόμεθα,ενω απεναντι στους τριτοκοσμικούς συνανθρώπους μας βρισκουμε την ευκαιρία να το παιξουμε αφ'υψηλού και αφεντικά...

      Διαγραφή
  10. Είμαι παιδί της ξενητειάς, οι δικοί μου έφτυσαν αίμα για να τα φέρουν βόλτα σε μια χώρα που έβλεπαν τους Έλληνες σαν παρακατιανούς. Δούλεψαν σαν τα σκυλιά, πρόκοψαν και επέστρεψαν στη μαμά πατρίδα μετά από πολλά χρόνια και αμέτρητες θυσίες. Θα επέστρεφαν πολύ γρηγορότερα αν τους είχαν αποδεχτεί χωρίς προκαταλήψεις εκεί που πήγαν.
    Σήμερα αντιμετωπίζουμε την ίδια κατάσταση εδώ, μόνο που αυτή τη φορά εμείς είμαστε στη θέση ισχύος. Είμαι κάθετη στο θέμα της λαθρομετανάστευσης, η οποία πιστεύω πρέπει να παταχθεί άρδειν ως ιδιαιτέρως επικίνδυνη. Άνθρωποι χωρίς χαρτιά, χωρίς να ξέρει κανείς αν είναι δολοφόνοι, ψυχωτικοί, άρρωστοι, εγκληματίες και να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους ανάμεσά μας διαβρώνοντας το κοινωνικό οικοδόμημα, συγνώμη, αλλά όχι, δεν θα τους συμπονέσω.
    Όμως οι νόμιμα ερχόμενοι στον τόπο μας, τα παιδιά τους που εντάσσονται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στα ελληνικά δεδομένα, που λένε μαζί με τα ελληνόπουλα τα ελληνικά μας τραγούδια, τις προσευχές, τους ύμνους μας, που χορεύουν τους ελληνικούς χορούς μας, που γράφουν σε γλώσσα ελληνική και εκφράζονται με αυτήν ως εργαλείο, νομίζω ότι όχι μόνο δεν θα έπρεπε να δημιουργούν λόγο ένστασης από εμάς τους 'καθαρόαιμους' τρισχιλιετείς Έλληνες (έχουμε ξεχάσει τις σταυροφορίες, την υποδούλωση, τους Γενουάτες, τους Ενετούς, τους Άγγλους, τους Γάλλους, τους Ρώσους, τους Οθωμανούς και όσους άλλους πέρασαν από αυτό τον τόπο αφήνοντας επιδεικτικά την κηλίδα του), αλλά γαλουχούνται στο ελληνικό πνεύμα και μετατρέπονται σε φορείς του, όπως ήλπιζε και ο Μέγας Αλέξανδρος, μιας και αναφέρθηκε το όνομά του παραπάνω.
    Πιστεύω ότι άνθρωποι που έχουν την πρόθεση και τη διάθεση να ενσωματωθούν στο ελληνικό στοιχείο και να το προασπίσουν με το προσωπικό τους παράδειγμα όπως τα παιδιά της τάξης σου Vad, αξίζουν μια ευκαιρία για μια καλύτερη ζωή.
    Η διαφορετικότητα πάντα ξενίζει, ωστόσο το θέμα δεν είναι αν θα ενστερνηθούν αυτά τα παιδιά την ελληνικότητα, όσο το να μην την ξεχάσουμε ή την απαρνηθούμε εμείς. Τα οποία παιδιά είναι για μένα πολύ πιο ελληνόπουλα στην ψυχή από όσο ας πούμε η κυρία Ρεπούση που και πάλι έλαμψε δια της προδοτικής της, κατά την ταπεινή μου άποψη, θέσης περί νεκρής αρχαιοελληνικής γλώσσας, όπως και των άλλων προηγούμενων εξωφρενικών που αρέσκεται να εκτοξεύει δια βήματος βουλής και που πλέον δεν έχουν να κάνουν με ηλιθιότητα ή ατοπία αλλά με συστηματική προδοτική συμπεριφορά. Αυτοί είναι οι επικίνδυνοι, τα φίδια που κουβαλάμε στον κόρφο μας.
    Την καλημέρα μου και καλό φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eva,α,μπραβο,τα όσα τράβηξαν οι δικοί μας στις Αμερικές,στις Αυστραλίες και στις Γερμανίες τα ξεχνάμε,τώρα ειμαστε αφεντικά,τρομάρα μας...
      -Περί Ρεπούση,αλλο κεφάλαιο και τουτο,ελαβα θεση στο fb...

      Καληνύχτα και καλό φθινόπωρο...

      Διαγραφή
  11. Καλό φθινόπωρο Vad.
    Ξέρεις βέβαια πως υπάρχουν και εκπαιδευτικοί ξενόφοβοι.
    Και δεν κάνουν και καμιά προσπάθεια να το κρύψουν.
    "Δεν έχω καλό υλικό φέτος", προεξοφλούν...
    Εννοώντας βέβαια τα παιδάκια που δεν είναι ελληνόπουλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. misoagnosti,επέστρεψα απέξω πριν απο δυο χρόνια,χωρίς να θελω να υπερασπιστω το σινάφι μου,στο σχολειο που ήμουν αυτά τα δυο χρόνια δεν ειχαμε τάσεις ξενοφοβικές απο συναδελφους(ίσως αλλού να συμβαινει,δεν αντιλέγω),όλοι οι συναδελφοι αγκάλιαζαν τα μεταναστόπουλα όπως κι εγω...Πάντως το ξαναλέω,εγω ειχα καλό "υλικο" από μεταναστόπουλα...

      Διαγραφή
  12. Προσυπογράφω όλα όσα έγραψε η αγαπητή E.Psarrou ... δεν είμαι βέβαια παιδί μεταναστών για να το έχω ζήσει από κοντά όλο αυτό αλλά έχει απόλυτο δίκιο.

    Και πέρα από το ΄΄καλό ή κακό υλικό΄΄ πόσοι είναι οι δάσκαλοι που έχουν μέσα τους ΄΄καλό υλικό΄΄ για να δημιουργήσουν άξιους και όμορφους ανθρώπους για την κοινωνία μας; άσχετη η ερώτηση ίσως! Θυμάμαι όμως σε κάποιο Λύκειο της περιοχής μου πως συμπεριφερόταν οι καθηγητές στα Αλβανόπουλα .

    Καλό βράδυ VAD :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Levina,πολύ μεστή και συγκροτημενη η τοποθετηση της Evas,δεν ειναι δυνατόν ενας λαός που εχει φάει την ξενιτιά με το κουτάλι να συμπεριφερεται απαξιωτικά στους μετανάστες...
      -Παλι θ'αναγκαστω να υπερασπιστω το σινάφι :) Οπωσδήποτε ο καθενας μας ως μαθητής ειχα τις αρνητικές εμπειρίες,αλλά ο κλάδος των εκπαιδευτικών έχει χιλιάδες που κάνουν τη δουλειά τους αθόρυβα και χωρίς προβολή ...

      Καλή σου μέρα:-)

      Διαγραφή